Sju.

Lucky number seven.

Shit vad jag vart snurrig denna veckan. Humöret har pendlat mellan glädje, depp o allt annat som går att känna. Orkar inte ens med mig själv, skallen är bara tom.

Ena sekunden vet jag vad jag vill,andra vill jag något helt annat.
Är galet trött på att vela runt, jag vill ha en plan för varenda dag i livet. Vill veta exakt vad som ska göras varje sekund så man slipper oroa sig.
Trött på att behöva presetera överallt dygnet runt, kan inte livet bara vara underbart härligt och ledigt!! Jag vill göra vad jag vill av dagarna.
Det jobbiga är bara att jag inte vet vad jag vill. Jag vet inte hur jag ska ta mig nånstans när jag inte vet vart jag vill. Det hade vart lätt att försöka nå sina mål om man inte var en sån velpelle i livet!

Hur ska jag veta om jag vill bli polis, läkare, lärare, psykolog eller något helt annat???
Hur ska jag veta om jag vill bo i Sverige, Thailand, Australien, USA, Norge, Spanien, Danmark ja vilket land som helst i världen???

Följ hjärtat, följ drömmarna men om hjärtat inte vet vart de vill då?

Känns som dagarna bara går och går.
Jag har noll koll. Det enda jag känner just nu är att jag vill satsa på att träna tjejerna. Bara fokusera på det och inget annat.
Det går ju inte riktigt eftersom man måste leva på något.

Tänk om man hade gjort andra beslut i livet. Det är lätt att vara efterklok. Men vad livet hade vart lätt om man vetat allt man vet nu.
Egentligen vet jag att man inte ska leva i dåtid utan ta en dag i taget, man kan inte påverka eller ångra det som vart. Det gör jag inte heller.
Eller jo, det finns en enda sak jag ångrar. En enda. Jag vet att jag inte borde. Men vad som än händer i livet så kommer jag till slut tillbaka till detta och kan inte låta bli att ångra.
Och nånstans kommer jag nog alltid försöka få samma chans igen även om jag vet att det inte går. Life's a bitch!

Nu när jag fått skriva av mig allt depp och snurr i skallen. Nästan allt iallafall. Det hade ju kunnat bli galet långt annars. Så känner jag att det är dags för något nytt. Jag får ta tag i detta nu. Vet att man säger så minst 300 ggr per år. Men när jag vill något då kan jag. Och nu vill jag göra något av livet. Det får ta den tid det tar men nu vill jag komma på vad jag vill göra av livet iallafall.
Ett steg i taget. Börjar med att få mig själv att må bra. Resten får komma sen.


Sommaren 2008 - en riktigt bra sommar!



Kommentarer
Postat av: Lollo

Låter som du behöver en tripp till tystnaden o lugnet här uppe :) <3

2011-10-13 @ 18:34:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0